Din nøgle til succes

Emotionelle Kundetyper®

95 % af vores købsbeslutninger træffes på baggrund af emotioner – ubevidste følelser. Derfor er Emotionelle Kundetyper® udsprunget.

Det er det eneste værktøj, der effektivt har bygget vejen ud til kunderne ift., hvad der virker i markedsføring og branding – lige fra ord, billeder, grafik og farver til valg af SoMe-platforme mm.

Emotionelle kundetyper®

Metoden over dem alle

Alle mennesker kan inddeles i fire emotionelle kundetyper og ved at henvende sig til kun én kundetype, opnår man et stærkt brand. Et stærkt brand, der både kan tiltrække, konvertere og fastholde flere kunder – af den slags, du helst vil arbejde med. 

For dig betyder det øget omsætning, bedre markedsposition og langt mere kreativ autonomi.

Rød kundetype

Den røde kundetype søger stimuli og frihed. Her tiltrækkes du af anderledes, spændende og overraskende brands. Dette kunne være nye, innovative produkter eller tjenester, der lover eventyr og spontanitet.

Blå kundetype

Den blå kundetype søger kontrol og dominans. Her tiltrækkes du af cool, intelligente og eksklusive brands. Dette segment fokuserer på luksus, teknologi og præcision, hvilket appellerer til dem, der ønsker at nå deres mål hurtigere.

Gul kundetype

Den gule kundetype søger omsorg og velvære. Her tiltrækkes du af personlige, velgørende og behagelige brands. Disse brands tilbyder ofte produkter og ydelser, der fremmer velvære og hygge for dig selv og dine nærmeste.

Grøn kundetype

Den grønne kundetype søger tryghed og stabilitet. Her tiltrækkes du af fornuftige, problemløsende og troværdige brands. Disse brands giver kunderne en følelse af pålidelighed og sikkerhed gennem deres produkter og tjenester.

Evidensbaseret og innovativ metode

Intet ved Emotionelle Kundetyper® er baseret på personlige holdninger, erfaringer, markedsdikteringer, eller hvad konkurrenter gør.

Metoden er understøttet af over 3.000 business cases samt videnskabelig teori og psykologi, der går flere hundrede år tilbage, herunder en Ph.d.-afhandling skrevet af Sanne Dollerup, en af stifterne.

Dette giver en bulletproof analysemetode, som er anderledes og ulig noget andet på markedet i dag.

Det er det eneste værktøj, der effektivt har bygget vejen ud til kunderne ift., hvad der virker i markedsføring og branding til alle fire kundetyper.

Værktøjet bruges af politikere, marketingafdelinger, virksomhedsejere, ledere m.m. i mere end 10.000 virksomheder landet over. Det er allerede på vej til udlandet med oversættelser til engelsk. Værktøjet er uovertruffet, og det virker.

Læs mere om Institut for Kundetyper, som står bag metoden.

Vejen til langsigtet succes

Branding og marketing med beviselig effekt

Jeg er certificeret kundetypeekspert. Mit arbejde med branding  bygger på den gennemprøvede og unikke metode.

Metoden fjerner gætterier, kopiering af konkurrenter og den evige usikkerhed om, hvad der rent faktisk virker

Med det ved jeg, hvad der skaber konverteringer, og hvilke konkrete virkemidler der opbygger kundeloyalitet.

Jeg kan derfor hjælpe dig til at identificere dine ideelle kunder, afdække dit brands styrker og potentiale og skabe en uimodståelig visuel identitet, der tiltrækker og konverterer.