95 % af vores købsbeslutninger træffes på baggrund af emotioner – ubevidste følelser. Derfor er Emotionelle Kundetyper® udsprunget.
Det er det eneste værktøj, der effektivt har bygget vejen ud til kunderne ift., hvad der virker i markedsføring og branding – lige fra ord, billeder, grafik og farver til valg af SoMe-platforme mm.
Alle mennesker kan inddeles i fire emotionelle kundetyper og ved at henvende sig til kun én kundetype, opnår man et stærkt brand. Et stærkt brand, der både kan tiltrække, konvertere og fastholde flere kunder – af den slags, du helst vil arbejde med.
For dig betyder det øget omsætning, bedre markedsposition og langt mere kreativ autonomi.
Den røde kundetype søger stimuli og frihed. Her tiltrækkes du af anderledes, spændende og overraskende brands. Dette kunne være nye, innovative produkter eller tjenester, der lover eventyr og spontanitet.
Den blå kundetype søger kontrol og dominans. Her tiltrækkes du af cool, intelligente og eksklusive brands. Dette segment fokuserer på luksus, teknologi og præcision, hvilket appellerer til dem, der ønsker at nå deres mål hurtigere.
Den gule kundetype søger omsorg og velvære. Her tiltrækkes du af personlige, velgørende og behagelige brands. Disse brands tilbyder ofte produkter og ydelser, der fremmer velvære og hygge for dig selv og dine nærmeste.
Den grønne kundetype søger tryghed og stabilitet. Her tiltrækkes du af fornuftige, problemløsende og troværdige brands. Disse brands giver kunderne en følelse af pålidelighed og sikkerhed gennem deres produkter og tjenester.
Intet ved Emotionelle Kundetyper® er baseret på personlige holdninger, erfaringer, markedsdikteringer, eller hvad konkurrenter gør.
Metoden er understøttet af over 3.000 business cases samt videnskabelig teori og psykologi, der går flere hundrede år tilbage, herunder en Ph.d.-afhandling skrevet af Sanne Dollerup, en af stifterne.
Dette giver en bulletproof analysemetode, som er anderledes og ulig noget andet på markedet i dag.
Det er det eneste værktøj, der effektivt har bygget vejen ud til kunderne ift., hvad der virker i markedsføring og branding til alle fire kundetyper.
Værktøjet bruges af politikere, marketingafdelinger, virksomhedsejere, ledere m.m. i mere end 10.000 virksomheder landet over. Det er allerede på vej til udlandet med oversættelser til engelsk. Værktøjet er uovertruffet, og det virker.
Læs mere om Institut for Kundetyper, som står bag metoden.
Jeg er certificeret kundetypeekspert. Mit arbejde med branding bygger på den gennemprøvede og unikke metode.
Metoden fjerner gætterier, kopiering af konkurrenter og den evige usikkerhed om, hvad der rent faktisk virker
Med det ved jeg, hvad der skaber konverteringer, og hvilke konkrete virkemidler der opbygger kundeloyalitet.
Jeg kan derfor hjælpe dig til at identificere dine ideelle kunder, afdække dit brands styrker og potentiale og skabe en uimodståelig visuel identitet, der tiltrækker og konverterer.
Brand Vision hjælper virksomheder med at forstå og omsætte deres kunders ubevidste behov til målrettet branding og marketing, der tiltrækker flere købelystne kunder og øger loyaliteten.
© Copyright - Brand Vision 2025 | CVR: 40538860 | Privatlivspolitik